سفارش تبلیغ
صبا ویژن


مهمترین دغدغه کاربران ویندوز این است: ارتقاء بدهیم یا خیر.

با نگاه به کامپیوتر هایمان، چه ویندوز ایکس پی پیر اما سریع را داشته باشید، یا ویستای زیبا و کند، این‌که ارتقاء بدهیم یا نه، قطعا ساعتی از وقت ما را به‌خود اختصاص خواهد داد.
نسخه‌های پیش از عرضه ویندوز7 تاکنون تاثیر مناسبی روی مخاطب گذاشته‌اند، بازدهی، پایداری و قابلیت استفاده در ویندوز هفت بسیار بهتر شده است. تطابق سخت‌افزاری، بزرگترین مشکلی که ویندوز ویستا با مشتریان داشت، برداشته شده است. ویندوز7 کوچک‌تر و سبک‌تر از ویندوز ویستا است. Windows 7 بهتر و موثرتر می‌تواند از منابع‌سیستمی و حافظه‌ها استفاده کند و ظاهر آن آنقدر جذاب است که هواداران ویندوز شرمنده هواداران مک نشوند.
بدون شک ویندوز 7 قوی‌ترین سیستم عامل مایکروسافت در سال‌های اخیر است و باز هم بدون شک بالاخره ما به‌سراغ آن خواهیم رفت.
کاربران XP احتمالا بخواهند که این بار را بپرند، دلایل زیادی برای اینکار وجود دارد. سیستم‌های قدیمی‌تر مثل ویستا سخت‌افزار را خجالت‌زده نمی کنند و اکس‌پی از ظاهری پیر رنج می برد و قابلیت‌های امنیتی بسیار پایینی دارد و به‌سرعت پشتیبانی مایکروسافت را هم از دست خواهد داد. مایکروسافت با فروش آن دیگر پول زیادی به‌دست نمی آورد و دیگر نباید به سراغ ایکس پی رفت، حالا هر چقدر هم که ویندوز ایکس‌پی ویندوز خوبی باشد، نمی‌توان از یک کمپانی چند صد میلیارد دلاری انتظار داشت که تا ابد یک سیستم خوب را بفروشد و به سود کمتر از ایده‌آل قانع شود. دوران اکس‌پی سرآمده است.
شرکت‌های تجاری که به ویندوز 7 اریجینال نیاز دارند نیز از طرف دیگر، باید فکر هزینه گزاف و پیچیده ویندوز در شبکه‌های پیچ‌درپیچ سازمانی‌شان را بکنند.
برخلاف برنامه‌های کاربردی، سیستم‌های عامل جدید به‌ندرت به‌سراغ عملکرد بهتر می‌روند. سازمان‌ها هم به‌دنبال این هستند که هزینه‌های اضافه را کم کنند و اگر بخواهند پروژه‌ای تعریف کنند که سیستم‌عامل جدیدتری داشته باشند و در مقابل، هیچ عملکرد بهتری نصیب‌شان نشود، کدام مدیرعاملی پای برگه تایید را امضا خواهد کرد؟
اگر شما سیستمی دارید که با ویندوز ویستا کار می‌کند، هیچ دلیل فنی، منطقی، احساسی و ... وجود ندارد که نخواهید به ویندوز 7 بروید. خاموش کردن User Account Control در ویندوز 7، بسیار بهتر و ساده‌تر است. برنامه‌هایی که درست رفتار نمی‌کنند، هنگ نمی‌کنند، روی کار شما برای دیگر برنامه‌ها تاثیر نمی‌گذاشند و حتما تعجب خواهید کرد که دستگاه‌هایی که در ویستا کار نمی‌کردند، در ویندوز 7 پشتیبانی شده‌اند. برنامه‌هایی که با فرمت ویندوز ایکس پی 32 بیتی نوشته شده‌اند، می‌توانند بدون هیچ مشکلی کار کنند، در صورتی که برنامه‌هایی که نیاز به دسترسی مدیریت دارند، در حالت حفاظت شده و مجازی ویندوز ایکس پی اجرا می‌شوند، فکر همه جای این کار شده است.
بزرگترین دغدغه ارتقا از ویندوز ویستا به هفت، شاید برای کاربران خارج از کشور، مساله هزینه 150 دلاری آن باشد، ولی برای ما که احتمالا به‌زودی (با کمال تاسف) به‌مبلغ 2000 تومان می‌شود، خرید، حتی این مشکل هم برای به‌روز بودن وجود ندارد. از طرف دیگر، ضعف‌های ویستا و کندی‌های گاه و بیگاه آن، حتی از ویروس‌ها و جاسوس‌افزارها هم بدتر است.
تقریبا تمام اهالی فن معتقدند که ویستا بدترین سیستم‌عاملی است که تاکنون تولید شده است.
شاید بهترین گزینه در حال حاضر برای کاربران ویندوز ایکس پی، که کامپیوترهایی قدیمی دارند و دست کم یک هارد 500 گیگابایتی و 2 گیگابایت رم روی آن نصب کنند. قیمت هارد و رم تا به‌حال اینقدر ارزان نبوده و بهترین فرصت برای اینکار همین الان است. بعد از اینکار، تنها کافی است یک ویندوز 7 کنار ایکس پی خود نصب کنید و به‌مرور برنامه‌ها و پرونده‌ها را به آن منتقل کنید تا 22 اکتبر از راه برسد. حتی اگر زمانی خواستید بازی کنید که ویندوز ایکس پی گزینه مناسب‌تری در اختیارتان قرار می‌داد، سری هم به آن ویندوز می‌زنید.






تاریخ : یکشنبه 91/2/10 | 5:25 عصر | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.