سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افزایش طول عمر باطری

با پیروی مراحل زیر میتوانید عمر باتری نوت بوک خودتان را افزایش دهید

با فرض اینکه تنظیمات نوت بوک شما هم اکنون تغییری نکرده است تا اینکه کارآیی آن در زمانی که برق متصل نیست افزایش یابد، نکات گفته شده در اینجا میتواند فاصله زمانی بین دو شارژ را یک ساعت افزایش دهد.

مرحله 1 :

روشنایی صفحه نمایش بیشتر نوت بوکها می تواند تغییر یابد (کلید مخصوص اینکار را در صفحه کلید پیدا کنید) و اغلب نیاز خواهید داشت از یک دکمه عملیاتی (F11-F12) نیز استفاده کنید کاهش بیشتر روشنایی تا حدی که میتوان باعث افزایش دوام باتری بین هر شارژ شود. همچنین زمانی که از اینترنت استفاده نمیکنید کارت شبکه بی سیم را غیر فعال کنید (یک کلید برای غیر فعال کردن آن وجود دارد) و در صورتی که از کارت مجزا استفاده میکنید قبل از روشن کردن دستگاه آن را غیر فعال کنید.

مرحله 2:

زمانی که برق باتری شروع به کار میکند یک برآورد کننده میزان شارژ باطری در ناحیه NOTIFICATION AREA  از نوار ابزار ظاهر میشود کاربران ویندوز ویستا میتوانند روی آن راست کلیک کنند و اطمینان یابند که POWER SAVER به عنوان POWER PLAN انتخاب شده است . این امکان وجود دارد که این تنظیمات را بصورت بهینه درآورد تا اینکه برق بیشتری ذخیره شود . برای اینکار وارد مسیر زیر شوید :

START>CONTROL PANEL > SYSTEM MAINTENANCE > POWER OPTION > POWER SAVER > CHANGE PLAN SETTINGS > CHANGE ADVANCE POWER SETTINGS  انتخاب گزینه

روی + نزدیک هر ورودی درون لیست کلیک کنید تا اینکه گزینه های بیشتری از الگوی مصرف برق ظاهر شود اولین گزینه برای رمز گذاری در هنگام خروج از حالت خاموشی است گزینه های زیر آن برای خاموشی هارد دیسک در زمانی که مدت زمان مشخصی غیر فعال است و همچنین عملکرد کارتهای شبکه بی سیم به کار برده میشود.

در بخش SLEEP  این امکان وجود دارد تعیین کنید ویستا باید چه مدت منتظر بماند قبل از اینکه کامپیوتر را در حالت SLEEP قرار دهد و چه مدت باید منتظر بماند قبل از اینکه به حالت خواب HIBERNATE را تغییر وضعیت دهد . تنظیمات USB را میتوان برای معلق کردن دستگاههایی که به پورت USB وصل میشوند در زمانی که ویستا در حالت SLEEP قرار میگیرد به کار ببرد.

بخش POWER BUTTONS AND LID این امکان را فراهم می آورد که مشخص کنید دکمه های فیزیکی روی کیس چه عملی را باید انجام دهند .

در بخش PROCESSOR POWER MANAGEMENT میتوان سرعت پردازنده را پیکر بندی کرد. میتوان به نحوی آن را تنظیم نمود که در زمانیکه از باتری استفاده میکند پردازنده را در سرعت بالا مورد استفاده قرار ندهد.

کابران ویندوز XP میتوانند از مسیر زیر آنرا تنظیم نمایند

START> CONTROL PANEL > POWER OPTION > POWER SCHEMES

برای تغییر تنظیمات دستگاه از قبیل کارت شبکه بی سیم مسیر زیر

START > RUN > DEVMGMT

روی دستگاهها دابل کلیک نموده و سربرگ POWER MANAGEMENT  یا  ADVANCED را باز کنید در این قسمت میتوانید تنظمیات برق دستگاه خودتان را مشخص کنید.

افزایش طول عمر باطری

 






تاریخ : سه شنبه 91/2/5 | 10:10 صبح | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.