سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تبلت ویندوزی سامسونگ به نام ATIV TAB رونمائی شد

بر خلاف انتظار اکثریت که مراسم روز گذشته سامسونگ را تنها مختص به معرفی گلکسی نوت 2 می‌دانستند، این شرکت بسیار فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شد و چندین محصول جدید و جذاب را به دنیای گجت‌ها افزود تا باز هم مثل سال گذشته نمایشگاه IFA را تحت تأثیر خود قرار داده باشد. یکی از بخش‌های جذاب مراسم پر زرق و برق دیشب برای دوست داران ویندوز، معرفی سری جدیدی از محصولات سامسونگ با نام ATIV بود که مشخصه آنها برخورداری از سیستم‌عامل‌های جدید مایکروسافت است.

آتیو (ATIV) قرار است برَند اختصاصی محصولات ویندوزی و ویندوز فونی سامسونگ باشد، چیزی همانند نام گلکسی در دنیای اندروید. پیش از این در نارنجی با اولین اسمارت فون ویندوز 8 بازار با نام ATIV Sآشنا شدید. اکنون به سراغ تبلت ویندوزی ATIV tab می‌رویم.

این تبلت زیبا را می‌توان پسرعموی گلکسی تب 10.1 دانست. گجتی قدرتمند با پردازنده دو هسته‌ای اسنپ دراگون S4 APQ8060A که با فرکانس 1.5 گیگاهرتز کار می‌کند. صفحه نمایش آتیو تب 10.1 اینچی اچ دی با رزولوشن 1366 در 768 پیکسل است و دستگاه از پورت‌های اتصالی USB 2.0 و uHDMI بهره می‌برد. به نظر می‌رسد که عبارت نوظهور uHDMI اشاره دارد به ultra HDMI و نسل جدیدی از ارتباط با کیفیت فوق اچ دی را نوید می‌دهد. در این محصول شما 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار دارید و 2 گیگابایت رم سریع و قدرتمند سامسونگ نیز همراهی‌تان می کنند.

از دیگر ویژگی‌های این تبلت می‌توان به پشتیبانی کامل از ویندوز 8 نسخه RT، ورودی کارت حافظه microSD، دوربین 5 مگاپیکسلی در عقب و 1.9 مگاپیکسلی در جلو اشاره کرد. ضخامت دستگاه 8.9 میلی متر و وزن آن 570 گرم است. این تبلت علاوه بر ویندوز RT، بر روی خود نسخه کاملی از مایکروسافت آفیس 2013 ویژه کاربران خانگی و دانش آموزان را هم دارد. آفیس 2013 ویژه ویندوز RT برای شما نسخه‌های جدیدی از نرم‌افزارهای "آفیس، اکسل، پاور پوینت و وان نوت" را به ارمغان آورده.

از لحاظ ظاهری عکس‌ها از هر چیزی گویاتر هستند، فقط به این دو نکته اشاره می‌کنیم که بخش جلوی تبلت کاملا با شیشه پوشانده شده و پشت آن هم آلومینیومی است. این نکته نیز از قلم نیافتد که سامسونگ قول داده باتری 8200 میلی آمپری آتیو تب، همراه وفادار شما در تمام طول روز باشد. طبق اعلام کمپانی، زمان عرضه احتمالی این محصول ماه اکتبر خواهد بود. البته می‌دانیم که زودتر از 26 اکتبر (5 آبان ماه - زمان عرضه رسمی ویندوز 8) شاهد ورودش به بازار نخواهیم بود. اکنون باید منتظر بمانیم و ببینیم سامسونگ چه قیمتی را برای اولین تبلت ویندوز 8 خود اعلام خواهد کرد.






تاریخ : پنج شنبه 91/9/9 | 7:17 عصر | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.