سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زمانی لپتاپ یک وسیله تجملاتی برای مهندسین عالی رتبه محسوب می‌شد. اما این روزها بسیاری از دانشجویان مخصوصا دانشجویان رشته‌های مهندسی یک کامپیوتر قابل حمل به همراه دارند. اگر به دانش‌آموزان فامیل و آشنا حتی اگر نگاهی بیاندازیم هم تعداد بسیاری زیادی از آنها را می‌بینیم که سرشان گرم لپ‌ تاپ است و دیگر علاقه گذشته را به کامپیوترهای رومیزی سری PC نشان نمی‌دهند.

اما مشکل از آنجایی شروع می‌شود که اکثرا نمی‌دانیم چطور از این همراه نسبتا گرانقیمت مواظبت کنیم در حالی که لپ تاپ به خاطر ظریف بودن و حمل شوندگی بسیار زیاد به نسبت PC بسیار بیشتر در معرض آسیب است.

برای همین امروز موضوع صحبت‌مان درباره راه‌هایی برای بالا عمر لپ تاپ است. در اولین قدم باید اشکالات کار را بفهمیم و سپس آنها را رفع کنیم :

تنظیمات کارخانه:
عموما در اسمارت فون‌ها، تنظیمات کارخانه‌ای ( مانند روشنایی صفحه نمایش ) بیشتر از آن چیزی است که هر کاربر نرمالی به آن نیاز دارد. معمولا این جوری لپتاپ در نگاه اول زیباتر به نظر می‌رسد! با تنظیم کردن مجدد این میزان روشنایی هم به خودتان رحم می‌کنید و هم به باتری لپتاپ‌تان و هم به خود لپتاپ !
این که می‌گویند که کارخانه بهتر می‌داند چطوری باید تنظیم کند را بریزید دور! برای اکثر مردمی که تا توی رختخواب هم با کامپیوتر کار می‌کنند این مسئله بسیار مهم است. خیلی بد است که تا آخرین لحظه قبل از به خواب رفتن یک نورافکن توی چشم شما باشد!

شارژ کردن زیاد باتری:
باتری‌های لپ‌تاپ عمدتا بر این اساس ساخته می‌شوند که جدا از برق باشند. افراد زیادی را می‌بینیم که از لپ تاپشان به عنوان دستگاه اصلی در دفتر یا خانه استفاده میکنند و عموما در تمام مدتی که دارند با دستگاه کار میکنند سیم برق به این دستگاه وصل است.
بهتر است در مدت استفاده این سیم به دستگاه وصل نباشد و باطری به طور نرمال بر اثر استفاده خالی شود و دوباره دستگاه را به پریز بزنید و شارژ کنید. این کار از پیری زودرس باتری جلوگیری می‌کند.

حرارت بالا:
دو راه برای گرم کردن لپ تاپ وجود دارد. استفاده سنگین و طولانی مدت در شارژ گذاشتن. این کار به راحتی می‌تواند عمر دستگاه شما را کم کند. کلا هر نوع وسیله الکتریکی با گرمای زیاد مشکل خواهد داشت.
اینکه مطمئن بشید که کامپیوترتان میتواند به آسانی نفس بکشد هم مسئله ی مهمی است. برای مثال در جایی که اصلا هوا گردش ندارد یا روی تخت قرار ندهید لپ تاپ را چون باز هم گرمای بالای لپ تاپ را شاهد خواهید بود.
جدیدا هم که مشخص است مخصوصا آقایان نباید لپ‌تاپ را روی پا بگذارند. برای این جور مواقع بهتر است یک چیزی مانند بالش مناسب میان لپ تاپ و پای شما باشد.
یک سایت هست به آدرس coolpad.ir که کول پدهای خیلی خوبی دارد و در ایران تهیه انواع کول‌پدها را مهیا کرده است.

هارد اکسترنال:
نرم افزارهایی که بیشتر از آنها استفاده می‌کنید در واقع همان نرم افزارهایی هستند که بیشترین حجم رم‌تان را اشغال میکنند. درست است که می‌توانید از فلش مموری برای کمک به رم لپ تاپ استفاده کنید اما در کل کار زیادی برای این بخش نمی‌شود کرد.

می‌ماند قسمت مربوط به هارد کامپیوتر که یک قطعه داخلی پراستفاده است اما لزومی هم ندارد همیشه پر از اطلاعات باشد! بهتر است قسمتی از اطلاعات را روی یک هارد اکسترنال ذخیره کنید. این جوری علاوه بر این که لازم نیست یک لپ تاپ معمولی را به خاطر هارد بالایش به قیمت بالایی بخرید یک جور پشتیبان همیشگی هم دارید.
بعد از سیلی که در بعضی از کشورهای آسیایی آمد قیمت هارد به شدت بالا رفت. اما الان وضع کمی بهتر شده است. در ثانی باز هم یک هارد اکسترنال علاوه بر این که قابلیت حمل و نقل بالایی دارد از قیمت پایینتری به نسبت هارد لپتاپ برخوردار است.
یادتان باشد پیشتیبان گیری مهم‌ترین اصلی است که حرفه‌ای‌ها رعایت می‌کنند. این جوری به لپ تاپتان هم کمتر فشار می‌آید. حتی اگر به من باشد می‌گویم درایو CD یا DVD اکسترنال هم استفاده کنید :)

ماوس:
بیشترین سخت‌افزاری که در کنار لپ تاپ خریده می‌شود ماوس است. بعد از یک مدت ممکن است به trackpad خود لپتاپ برای شما عادی بشود و بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید. در این صورت خرید یک ماوس خیلی بی‌معنی به نظر می‌رسد.
اما به نظر من بردن تجربه استفاده از ماوس از PC به لپ تاپ ارزش کمی دست به جیب شدن را دارد. فقط خواهشا از این ماوس‌های ارزانقیمتی که بعضا اشانتیون هم می‌دهند استفاده نکنید! ماوسهای خوبی با قیمتی زیر 50 یا حتی 25 هزار تومان در بازار هست که علاوه بر کیفیت بسیار بالا برای استفاده سریع و دقیق ( مثلا در بازی‌ها و کارهای گرافیکی ) به سلامتی دست به خصوص مچ دست شما توجه بسیاری دارند.
استفاده از پد لپ تاپ به مرور زمان علاوه بر کثیفی و چرب شدن که از زیبایی لپ تاپ شما کم می‌کند باعث آسیب به سلامت شما و لپ تاپ هم می‌شود. استفاده از آن‌ را مواقعی موکول کنید که واقعا ماوس در دسترس نباشد.

پوشش لپتاپ
لپ تاپ قابلیت حمل زیادی دارد. برای همین ممکن است هر جایی از آن استفاده کنیم و بعد از استفاده هم در هر جایی که دستمان رسید آن را قرار بدهیم.
اما توصیه می‌کنم حتما از پوششی مثل کیف برای لپ تاپ استفاده کنید. مخصوصا وقتهایی که با آن کار نمی‌کنید آن را درون کیف بگذارید. خراشها و خط و خش‌هایی که معمولا بدجور هم توی ذوق می‌زنند همیشه در انتظار تنبلی شما هستند!

نکته دیگری هم هست این است که نیاز نیست 50 مدل کیف لپتاپ با قیمتی بسیار زیاد بخرید! یک کیف معمولی این روزها با قیمتی حدود 50 هزار تومان و کیفیت خیلی خوب قابل تهیه است. اگر استفاده خاصی ندارید یا لوازم خاصی را مجبور نیستید در کنار لپ تاپ داشته باشید، خرید کیفهای مارکدار با قیمت خیلی بالا کار عاقلانه‌ای محسوب نمی‌شود.

تمیز کردن
علاوه بر اینکه لپ تاپ را باید در جایی نگاه دارید که هوا جریان دارد و دمای مناسبی هم دارد، باید در جایی دور از گرد و غبار آن را نگه دارید. گرد و غبار به سرعت می‌تواند جلوی تهویه مناسب را بگیرد و صدماتی جدی به دستگاه وارد کند.
در ثانی برای تمیز کردن همیشه به دنبال راه‌های مناسب باشید. گاهی بد نیست چند هزار تومان هزینه کنید و دستمال ویژه لپ تاپ خودتان را تهیه کنید. تمیز کردن با هر چی که به دست شما رسید خودش عاملی است که می‌تواند خط روی قسمتهای براق لپ تاپ شما بیاندازد.
مخصوصا در موقع تمیز کردن صفحه نمایش دقت کنید. معمولا می‌گویند در صورت نبودن پارچه و اسپری مخصوص از پارچه نخی نم‌دار و نرم استفاده کنید. در هر حال از هر نوع فشار به شدت خودداری کنید چون سطح مانیتور در لپ‌تاپ‌ها به شدت ظریف است و ممکن است باعث آسیب بشود و کلی خرج روی دست شما بگذارد!

و نکته بعدی … من نکته دیگری به ذهنم نمی‌رسد. مسلما تجربیات شما به شدت می‌تواند به ما کمک کند. شما تجربیات خود را با ما در میان بگذارید :)






تاریخ : شنبه 91/1/26 | 11:26 صبح | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()

تکنولوژی تحولات زیادی را در زندگی برای ما به ارمغان آورده است. امروزه شما می توانید صاحب لپ تاپی باشید و آن را به هرکجا دوست داشتید، ببرید. اما یک مشکل وجود دارد و آن این است که با وجود اینهمه برند متنوع کدامیک را برای خرید انتخاب کنید.

به گزارش بانکی دات آی آر، بهترین راه حل این مشکل این است که به نیازهای خود توجه کنید و براساس آن برند مناسب را انتخاب کنید. اگر خواستید لپ تاپ بخرید، حتما به این نکته توجه کنید که دستگاه انتخابی شما باید مطابق با کاری باشد که می خواهید با آن انجام دهید.

 

در اینجا شما را با10 برند برتر لپ تاپ در سراسر دنیا آشنا می کنیم؛ برندهایی که می توانند به خوبی پاسخگوی نیاز و خواسته شما باشند.


1.    اپل

 

 

می توان گفت یکی از معتبرترین برندها در سراسر دنیاست. لپ تاپ های ساخت شرکت اپل با عنوان مک بوکز (Mac books) شناخته می شوند.

این لپ تاپ دارای ویژگی های نوآورانه است و می توان آن را به سادگی از دیگر برندها تشخیص داد. در واقع اپل الهام بخش دیگر برندهاست.

با نگاهی دقیق به نوت بوک های اپل درمی یابیم که این دستگاه ها  باریک و براق هستند و به خاطرسبک بودن شان به آسانی می توان آنها را حمل کرد.

عملکرد عاقلانه سازندگان باعث شده تا استقبال از این دستگاه ها بسیار بالا باشد.

در حال حاضر سه مدل مک بوک، پرو و ایر از سری مک بوک در بازار موجود است.

2.    لنووو

 

 

دومین برند تحسین شده دنیای لپ تاپ است که اصالتی چینی دارد و با محصولات مبتکرانه خود طوفانی در بازار لپ تاپ ایجاد کرده است.

سری نوت بوک تینک پد ((ThinkPad ساخت لنووو موفق به کسب چندین جایزه شده است. لپ تاپ آیدیا پد (IdeaPad) یکی دیگر از پرفروش ترین محصولات این شرکت است.

لنووو موفقیت خود را مدیون توانایی در تبدیل نیاز مشتری به محصولی واقعی است. لپ تاپ های سری تینک پد به دلیل بهره مندی از این امتیاز با استقبال زیادی مواجه شده اند.

پس اگر به دنبال اعتبار، امنیت، بهره وری، کارایی و امکانات می گردید، لپ تاپ لنووو را از دست ندهید.

3.    آلین ویر

 

 

این برند هم یک محصول فوق العاده دارد. ظاهر این محصول زمخت به نظر می رسد اما احساس بسیار خوبی نسبت به آن خواهید داشت. می توانید براساس زمانی که به استفاده از لپ تاپ اختصاص می دهید، ویژگی های آن را انتخاب کنید.

اگر در حال حاضر از رایانه های معمولی استفاده می کنید و می خواهید آن را با لپ تاپ جایگزین کنید، مدل M15x آلین ویر می تواند پیشنهاد خوبی باشد.

سیستم نورپردازی ال ای دی این لپ تاپ منحصر به فرد است. صفحه کلید نیز نور پس زمینه ای دارد که می توان حتی در یک اتاق تاریک هم با استفاده از آن تایپ کرد. تنوع در صفحه نمایش از دیگر امکانات این لپ تاپ است.

4.    اسوس

 

 

نکته ی جالب در مورد این برند این است که اکثر ما ، به اشتباه این برند را "ای سوز" تلفظ می کنیم ، در حالی که تلفظ صحیح نام این برند "اسوس" است.

سری لاین ای (Eee Line) از لپ تاب های اسوس در رتبه بعدی این رده بندی قرار دارد.

این شرکت تایوانی مدل های مبتکرانه ای از لپ تاپ ارائه می دهد. نت بوک های ای (Eee netbooks) ساخت شرکت اسوس به خاطر قابلیت هایشان از جمله محبوبترین مدل ها هستند.

پرفروش ترین مدل های این شرکت 1018P و 1016P هستند. این لپ تاپ ها که از پردازشگر اینتل اتم N455 بهره می برند، کم مصرف هستند و تصویر صفحه نمایش آنها موج دار و شفاف است.

باتری آنها بیش از 10 ساعت کار می کند و برای کسانی که به هر دلیل ساعت ها به برق دسترسی ندارند، بسیار مناسب است. وزن کم دیگر ویژگی مثبت این نت بوک هاست.

5.    سونی

 

 

این برند ژاپنی نیازی به معرفی ندارد، چراکه در شناساندن چندین محصول نوآور پیشتاز بوده است. سونی همواره به خاطر کیفیت بالای محصولاتش زبانزد خاص و عام است.

تمامی محصولات این شرکت به خاطر امکانات، طراحی و کارایی شناخته می شوند. نام این برند تداعی کننده توان و اقتدار است و مشتریان آن از سراسر دنیا به همین دلیل به سونی اعتماد می کنند.

شرکت سونی لپ تاپ های خود را با نام وایو وارد بازار کرد و امروز شما می تواند مدل های گوناگونی از این سری را در بازار ببینید.

سری W، سری TT، سری Z و سری SR از جمله پرفروش ترین مدل های سونی هستند.

6.    گیت وی

 

 

ششمین برند برتر این فهرست شرکت آمریکایی گیت وی است.

این برند از جمله برندهایی است که در بازار امروز لپ تاپ اسم و رسمی دارد. نوت بوک M255-E تازه ترین محصول این شرکت است که با وجود وزن کم، کارایی بالایی دارد.

مدل M255 می تواند برای حرفه ای ها پیشنهاد مناسبی باشد. مدل M250 که پیش از M255 وارد بازار شد، فروش بسیار بالایی داشت.

7.    توشیبا

 

 

توشیبا، یکی دیگر از شرکت های ژاپنی است که به خاطر کیفیت بالای محصولاتش از جمله لپ تاپ شناخته می شود.

لپ تاپ های توشیبا هم مثل سونی به دلیل امکانات، اعتبار، کارایی و ظاهر زیبا محبوب هستند.

تمامی مدل های این برند می توانند پاسخگوی نیازهای گوناگون مردم باشند.

برخی از پرفروش ترین لپ تاپ های این شرکت عبارتند از ست لایت، ست لایت پرو، تکرا و کوسمیو.

8.    اچ پی

 

 

هیولت پاکارد یا به اختصار اچ پی (HP) که سابقه سالها فعالیت دارد، نیز نامی قابل اعتماد در صنعت رایانه در سراسر دنیاست.

امروزه اچ پی نامی آشنا برای مردم سراسر دنیاست. بخش های مختلف بازار امروز فناوری دنیا در قرق محصولات این شرکت است.

لپ تاپ سری اچ پی پاویلیون، ازجمله پرفروش ترین مدل های این برند است.

این شرکت همچنین برای شرکت های بزرگ مختلف دستگاه هایی به فراخور نیازشان می سازد.

اگر سراغ لپ تاپ اچ پی رفتید، مطمئن باشید که آنچه می خواهید را می یابید.

9.    دل

 

 

به کسانی که دنبال لپ تاپی با کیفیت بالا و قیمت مناسب می گردند، پیشنهاد می کنیم دل را از دست ندهند.

لپ تاپ هایی که دل می سازد هم مناسب کاربری شخصی و هم اهداف کسب و کار است. امکانات این لپ تاپ طوری انتخاب شده که با هر نیازی مطابقت داشته باشد.

یکی از ویژگی های دل این است که به شما امکان می دهد تا لپ تاپی مطابق سلیقه خود داشته باشید یا کاستومایز (customize) کنید. انتخاب پردازشگر، سیستم عامل و اکسسوریز از جمله امکانات این برند هستند.

سری استودیو دل مدلی است که بازار داغی رابه خود اختصاص داده است. از جمله محبوبترین مدل های دل می توان به دل اینسپایرون، استودیو و استودیو xps اشاره کرد.

10 ایسر

 

 

درست است که ایسر آخرین رتبه در این رده بندی را دارد، اما مطمئن باشید که بدترین نیست.

یکی دیگر از برندهای تایوانی لپ تاپ ایسر است که از محبوبیت خاصی میان مشتریان دنیای فناوری برخوردار است.

در چند وقت اخیر، این شرکت در رقابت شانه به شانه دنیای فناوری موفق بوده است.

لپ تاپ های ایسر به دلیل کارایی هایی که دارند، خوشنام هستند.

فراری وان یکی از گران ترین و مدرن ترین مدل های لپ تاپ و ساخت ایسر است که به خاطر امکانات منحصر به فرد خود جایگاه خاصی نزد مشتریان دارد.






تاریخ : شنبه 91/1/26 | 11:15 صبح | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()



1- قابلیت حمل و نقل (portability)
امروزه لپ تاپ ها ترکیبی از کامپیوتر و امکانات شبکه بی سیم به صورت یک بسته قابل حمل هستند. وزن بسیاری از لپ تاپ ها زیر 2.8 کیلوگرم هستند و لپ تاپ های فوق سبک وزنی در حدود 1.5 کیلوگرم دارند. این مدل هایی که به صورت سبک وزن طراحی شده اند مناسب سفر و جابجایی آسان در محل کار و منزل می باشد.

2- اندازه صفحه نمایش (Display Size)
اندازه صفحه نمایش در لپ تاپ ها معمولاً از 11.6" در مدل های فوق سبک شروع شده و تا 18" در بعضی لپ تاپ های مخصوص سرگرمی ادامه پیدا می کند. برای مشاهده آسان، خیلی ها یک لپ تاپ 14.1" را ترجیح می دهند. اما توجه داشته باشید که اندازه صفحه نمایش یک فاکتور اساسی در وزن لپ تاپ ها به شمار می رود.

3- پردازنده (cpu)
پردازنده مغز کامپیوتر است. تاثیر موثری در سرعت و کارایی دستگاه شما و همچنین قیمت دستگاه شما خواهد داشت. قدرت پردازنده برای کسانی که از لپ تاپ خود به عنوان کامپیوتر شخصی(pc) اصلی و آن هایی که برای کارهای چندرسانه ای(multimedia) و بازی استفاده می کنند حیاتی است.

4- حافظه (RAM)
یک حافظه فیزیکی که کامپیوتر برای اجرای برنامه ها و سیستم عامل از آن استفاده می کند. بنابراین مستقیماً روی سرعت و کارایی دستگاه شما اثر می گذارد.



5- هارد (Hard)
گنجایش یک هارد دیسک درایو نمایانگر این است که چند گیگابایت(GB) اطلاعات اکترونیکی (مثل فایل ، برنامه ، عکس، آهنگ، و فیلم) می تواند روی هارد ذخیره شود. مقدار هاردی که شما نیاز دارید بسته به اینکه از لپ تاپ خود چه استفاده ای خواهید کرد بستگی دارد. مصارف معمول نیاز به فضای نگهداری زیادی ندارد ولی در صورتی که می خواهید لپ تاپ خود را پر از عکس، آهنگ،‌ فیلم و بازی کنید نیاز به فضای زیادی خواهید داشت.

6- کارت گرافیک (Grapgic Card)
اگر شما از علاقمندان به بازی های روز و محبوب می باشید یا از کاربران حرفه ای نرم افزارهای گرافیک 3 بعدی می باشید، دنبال لپ تاپی بگردید که دارای کارت گرافیکی اختصاصی باشد که کارایی بهتری از کارت های onboard دارند. توجه داشته باشید که رم بالای کارت گرافیک فقط در بازی های سه بعدی که دارای بافت های پیچیده می باشند در رزولوشن های بالا کاربرد دارد.






تاریخ : سه شنبه 91/1/22 | 10:22 صبح | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()
  • به دنبال لپ تاپ مناسب برای نیازهای خود می گردید؟
    باارائه راهنمای خرید لپ تاپ، انتخاب بهترین دستگاه را برای شما آسان کرده ایم. شما در اینجا، تمامی اطلاعات لازم و راهنمایی های مورد نیاز برای بهترین تصمیم گیری را خواهید یافت.
  • لپ تاپ چیست؟
لپ تاپ ها سیستم هایی با قابلیت حمل و نقل بالا و قیمت پایین هستند که به دلیل اهداف در نظر گرفته شده برایشان به این نام خوانده می شوند. این سیستم ها، کاربران را به سرعت و بدون هیچ زحمتی به شبکه اینترنت وصل می کنند. سایز آنها از 9/8 اینچ تا 4/18 اینچ متغیر است و اغلب قیمتی بین 300,000 تومان تا حدود 3,000,000 تومان دارند.
  • منظور از لپ تاپ های ارزان (اقتصادی) چیست؟

همانطور که از نام آنها پیداست، این لپ تاپ ها، مدل هایی هستند که با هدف جذب خریداران کم بودجه طراحی شده اند و برای کسانیکه نیاز دارند با پرداخت هزینه کم یک کامپیوتر ابتدایی داشته باشند مناسب است. به تعریف ما، لپ تاپ های با قیمت کمتر از 1،000،000 تومان در این دسته قرار می گیرند. اما شما می توانید در حدود قیمت 800،000 تومان تا 900،000 تومان هم گزینه های خوبی را برای انتخاب پیدا کنید.

  • لپ تاپ های چند منظوره کدامند؟
لپ تاپ های چند منظوره حیطه جذاب صنعت تولید لپ تاپ هستند. این گروه شامل مدل های باریک و سبک با صفحه نمایش های 3/13 اینچ تا 14 اینچ و دستگاههای قابل حمل mainstream با صفحه نمایش هایی با مکزیمم سایز 4/15 اینچ هستند.
  • لپ تاپ های تجاری کدامند؟
لپ تاپ های تجاری در واقع مدل های باریک و سبک یا mainstream هستند که شامل ویژگیهای امنیت، اتصال و دوام مناسب برای یک کاربر حرفه ای می باشد. لپ تاپ های مناسب برای استفاده در ادارات تمامی خصوصیات ذکر شده به علاوه ویژگی قابلیت اداره و یک پلت فرم پایدار را دارا می باشند بنابراین تصویر OS این دستگاهها که اینک ارائه شده است با دستگاههایی که برای 6 تا 9 آینده سفارش داده شده اند همخوانی خواهد داشت.
  • لپ تاپ های Ultraportable کدامند؟
لپ تاپ های باریک تر و سبک تر از لپ تاپ های باریک و سبک به نام Ultraportable خوانده می شوند و دستگاههایی هستند که کمتر از 1.81Kg وزن دارند اما عملکرد یک PC را ارائه می دهد. در این دستگاهها صفحه نمایش کوچکتر، صفحه کلید فشرده تر و پردازشگر معمولاًکم قدرت تر از یک نوت بوک معمولی می باشد.
  • لپ تاپ های جایگزین کامپیوترهای خانگی کدامند؟
این دستگاهها، لپ تاپ هایی با صفحه نمایش 17 اینچی یا حتی بزرگتر هستند. با اینکه چند سال پیش قرار دادن پانلی با این اندازه در یک بدنه قابل حمل و نقل غیر قابل تصور بود اما امروزه این دستگاهها کاملاً عادی به حساب می آیند و حتی برخی لپ تاپ ها صفحه نمایش های LCD با ابعاد 19 یا 20 اینچ دارند. با توجه به اینکه صفحه نمایش مرکز عطف این لپ تاپ ها هستند، اغلب این دستگاهها روی ویژگیهای ویدئویی، مولتی مدیا و انجام بازی تمرکز دارند.
  • لپ تاپ های ویژه بازی کدامند؟
یک لپ تاپ ویژه بازی، عملکرد سه بعدی کارت گرافیک را در اولویت قرار می دهد. این مساله منجر به استفاده از یک ( یا دو) کارت گرافیکی قدرتمند و یک پردازشگر عالی به علاوه زیر مجموعه های پر سرعت حافظه و هارد درایو می شود. وجود یک LCD بزرگ با زمان پاسخ سریع و عملکردخوب سیاه و سفید یک الزام است و سیستم صدای خوب هم یک مزیت به حساب می آید.
  • کامپیوتر های شخصی Tablet کدامند؟
کامپیوترهای Tablet در واقع تطبیق پذیرترین دستگاههای موجود در بین لپ تاپ ها هستند. صفحه نمایش آنها به ورودی های ایجاد شده توسط یک انگشت یا قلم سوزنی واکنش نشان می دهد و به شما اجازه وارد کردن نوشته ها و طرح ها را بدون واسطه می دهد. وزن سبک و دوام باتری طولانی ،آنها را تبدیل به همراهان خوبی می کند.
  • لپ تاپ های نیرومند کدامند؟
لپ تاپ های نیرومند، دستگاههایی هستند که در مقابل محدوده ای از خطرات محیطی و وضعیتی، مقاومت زیاد دارند. این لپ تاپ ها برای کار در شرایط سخت مثل کارخانه ها یا مکان های ساخت و ساز پر از غبار، محیط های خارجی گرم، سرد یا مرطوب و وسایل نقلیه در حال حرکت که آنها را در برابر شوک و لرزش قرار می دهد طراحی شده اند.
  • لپ تاپ های دانش آموزی به چه کسانی اختصاص دارند؟
لپ تاپ های دانش آموزی به خاطر دانش آموزان و محصلان کالج طراحی شده اند. این دستگاهها را هم برای انجام امور درسی و هم برای بازی می توان استفاده کرد و بنابراین به قدرت مناسب و اجزاء کافی نیاز دارند تا بتوانند آنها را به عنوان آرشیو موزیک، سیستم استریو، DVD Player و ایستگاههای ساخت ویدئوهای Youtube فعال نمایند.





تاریخ : سه شنبه 91/1/22 | 10:17 صبح | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()

تهیه بازنگری (RECOVERY ) لپ تاپ

دفترچه راهنما MANUAL همراه لپ تاپ شما ، مرجع رسمی و معتبر ترین راهنمای شما در استفاده و نگهداری از لپ تاپ می باشد .لطفا در ابتدای خرید و قبل از بروز هر گونه اشکال که شما را ناگزیر به مراجعه کند، آنرا مطالعه و در استفاده ازلپ تاپ بکار ببندید.
اکثر نوت بوکهای امروزی از روش عمل جدیدی برای RECOVERY (باز گرداندن وضعیت سیستم عامل و نرم افزارهای راه انداز نصب شده در لپ تاپ به حالت اولیه ) استفاده می کند . که تا حدودی نسبت به کامپیوترهای خانگی رومیزی متفاوت است .
بکارگیری روش زیر جهت تهیه CD ویا DVD های پشتیبان ( RECOVERY ) لپ تاپ بخشی از وظایفی است که توسط شرکت سازنده به عهده کاربر نهاده شده است .

تهیه (RECOVERY ) لپ تاپ ترجیحا اولین قدم در شروع استفاده از لپ تاپ می باشد .

در مورد SONY LAPTOP :
STARTà CONTROL PANEL àVAIO RECOVERY WIZARD à NEXT à CREATE RECOVERY MEDIA KIT

در مورد LAPTOP TOSHIBA :
STARTà ALL PROGRAMS à TOSHIBA HARD DRIVE RECOVERY àTOSHIBA
RECOVERY DISK CREATOR

در مورد HP LAPTOP :
STARTà ALL PROGRAMS à HP HARD DRIVE RECOVERY DISK CREATOR à RECOVERY DISK CREATOR

از FDISK یا FORMAT هارد دیسک سیستم لپ تاپ خود جدا خودداری فرمایید . هر گونه صدمه نرم افزاری به ترکیب اصلی سیستم نیاز به انجام خدمات نرم افزاری با هزینه های مربوطه خواهد داشت .
لطفا موارد ذکر شده در گارانتی ها را مورد توجه کافی قرار دهید






تاریخ : سه شنبه 91/1/22 | 9:49 صبح | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()
کارت صدا در لپ تاپ ها جهت استفاده فردی ( از نظر قدرت خروجی ) طراحی شده اند و چنانچه شما لپ تاپ خود را از طریق درگاه خروجی کارت صدا به اسپیکر خارجی متصل می کنید نباید درجه صدای آنرا از طریق ویندوز به بالاترین حد برسانید چون در استفاده به مدت زیاد کارت صدای شما از کار خواهد افتاد .شما می توانید درجه صدا در ویندوز را 50? تنظیم نمایید و کنترل صدا را از طریق اسپیکر انجام دهید .

چنانچه شما از خروجی کارت صدا زیاد استفاده می کنید ( اتصال به اسپیکر یا آمپلی فایر ) به شما پیشنهاد می کنیم از کارت صدای خارجی استفاده کنید تا در صورت ایجاد مشکل به مادربورد لپ تاپ صدمه وارد نشود .

ضمنا کارت صدای خارجی اگر بصورت USB باشد قیمت آن حدود 15000 تومان می باشد البته کارت صداهای خارجی حرفه ای که بصورت 6 کاناله کار می کنند گرانتر هستند.

در صورتی که فقط از اسپیکر داخلی لپ تاپ استفاده می کنید به شما توصیه می کنیم درجه صدای آنرا حداکثر تا 70? بالا ببرید چون ، اگر در مدت زمان طولانی با درجه صدای 100? از اسپیکرها استفاده شود احتمال اسیب دیدگی صفحه اسپیکرها وجود دارد .






تاریخ : سه شنبه 91/1/22 | 9:48 صبح | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()
  • صفحه نمایش لپ تاپ را مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید. نور مستقیم خورشید می تواند به LCD آسیب جدی وارد کند.
  • از ایجاد خراش و یا اعمال فشار بر روی صفحه نمایش لپ تاپ خودداری کنید.
  • استفاده از لپ تاپ در دمای یپائین باعث باقی ماندن تصویر بر روی صفحه نمایش می شود، این نقص فنی نیست. در صورت بازگشت دمای لپ تاپ به حد مطلوب تصویر نیز به حالت عادی باز می گردد.
  • اگر تصویری به مدت طولانی بر روی صفحه نمایش داده شود، ممکن است اثر آن بر روی صفحه نمایش باقی بماند (حک شود). برای جلوگیری از بروز این مشکل می توانید از Screen Saver استفاده کنید.
  • در زمان استفاده از لپ تاپ، LCD گرم می شود. این مسئله کاملا" عادی بوده و نقص فنی محسوب نمی شود.
  • برای تمیز کردن صفحه نمایش لپ تاپ از دستمال نرم و خشک، و یا کمی مرطوب شده با آب استفاده کنید و بهیچوجه از محلول های پاک کننده شیشه استفاده نکنید.





تاریخ : سه شنبه 91/1/22 | 9:47 صبح | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()

در نخستین استفاده از لپ تاپ ( نوت بوک ) خریداری شده، باتری را بطور کامل شارژ کنید. دقت داشته باشید که در بیشتر موارد خاموش شدن چراغ شارژ به منزله تکمیل شارژ لپ تاپ ( نوت بوک ) نیست. لذا برای اطمینان از میزان دقیــق شارژ لپ تاپ ( نوت بوک ) به مسـیر Start→ Control Panel→ Power Option مراجعه نمائید.

  • باتری را در دمای بین 10 تا 30 درجه سانتیگراد شارژ کنید. شارژ باتری در دمای پائین تر زمان بیشتری به طول خواهد انجامید و همچنین موجب کاهش راندمان و در نهایت تقلیل طول عمر باتری می شود.
  • از قرار دادن باتری در دمای بالاتر از 60 درجه سانتیگراد خودداری نمائید.
  • در زمان استفاده و یا شارژ احتمالا باتری گرم می شود، این مسئله عادی بوده و دلیل بر خرابی باتری نیست.
  • از دستکاری و باز کردن باتری جدا" خودداری نموده و هرگز به آن ضربه وارد نکنید.
  • اگر برای مدت طولانی قصد استفاده از دستگاه را ندارید، باتری را از دستگاه جدا کرده و هر چند وقت یکبار آنرا شارژ و تخلیه کنید تا قابلیت شارژ پذیری خود را حفظ نماید.
  • جهت صرفه جویی در استفاده باتری، همواره پس از اتمام کار با لپ تاپ ( نوت بوک ) آنرا Shut Down نمائید. دقت داشته باشید که لپ تاپ ( نوت بوک ) در حالت های Stand By و Sleep همچنان از باتری استفاده می کند.
  • در باتری های جدید نیازی به تخلیه کامل شارژ باقیمانده در آن پیش از شارژ مجدد نیست. لیکن خودداری از شارژهای مکرر موجب افزایش طول عمر باتری خواهد شد. از این رو تا رسیدن به حداقل میزان شارژ و دریافت اخطار از شارژ مجدد آن خودداری کنید.
  • در صورت نیاز به استفاده از برق شهری، ابتدا آداپتور آن رابه پریز برق و پس از آن به لپ تاپ ( نوت بوک ) وصل نمائید.
زمان برق دهی باتری ها بستگی به عوامل گوناگونی مانند فرکانس پردازنده، مقدار نور صفحه نمایش و عملکرد درایوهای دستگاه داشته و زمان ذکر شده جهت کارکرد باتری در بهترین شرایط در نظز گرفته شده است





تاریخ : سه شنبه 91/1/22 | 9:47 صبح | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()
  • لنز درایو لپ تاپ بسیار حساس و بدلیل ظرافت به کار رفته در ساختار آن بسیار آسیب پذیر می باشد، لذا از قرار دادن دیسک های غیر استاندارد و نامرغوب در درایو جدا" خودداری کنید.
  • از تمیز کردن لنز درایو و یا لمس آن جدا" خودداری فرمائید.
  • از تکثیر CD و DVD بطور پی در پی و بی وقفه پرهیز کنید.
  • هنگام کارکردن هارد و درایو از نقل و انتقال و حرکت دادن دستگاه پرهیز نمائید.
  • از استفاده CD و DVD های دارای برچسب خودداری فرمائید.
  • در هنگام فعال بودن درایو لپ تاپ را حرکت ندهید.





تاریخ : سه شنبه 91/1/22 | 9:46 صبح | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()
  • بمنظور تمیز کردن صفحه کلید لپ تاپ، از مواد شوینده مخصوص مورد تأیید استفاده نموده و یا در صورت عدم دسترسی به این مواد، از یک دستمال بدون پرز مرطوب با آب استفاده کرده و سپس سریعا" آن را خشک نمائید.
  • از استفاده از هر گونه اسپری شوینده وتمیز کننده (حتی خشک) بمنظور تمیز کردن صفحه کلید لپ تاپ جدا" خودداری نمائید. برخی از ترکیبات شیمیائی موجود در مواد شوینده می تواند موجب خرابی و یا خوردگی قطعات پلاستیکی و دیگر اجزای صفحه کلید شود.
  • رطوبت و گرد و غبار موجب تخریب سریع صفحه کلید لپ تاپ می شوند. لذا استفاده از دستگاه در محیط های مرطوب و پر غبار توصیه نمی شود.
  • در صورت ریزش مایعات روی صفحه کلید لپ تاپ، سریعا" دستگاه را خاموش نموده و باتری را جدا نمائید و پس از خشک کردن با باد سرد و خشک، سریعا" به یک مرکز تعمیرات مراجعه فرمائید.





تاریخ : سه شنبه 91/1/22 | 9:42 صبح | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.